.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
سیل خروشان شعور سیاسی در گیلان جاری شد

با اولین پرتوافشانی خورشید در گیلان، شعب اخذ رای سرشار از حضور عاشقانی شد که آمده اند به تکلیف الهی و شرعی خود برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری و گزینش فردی اصلح عمل کنند.

به گزارش خبرنگار مهر در رشت، صفوف طولانی و گسترده گیلانی ها در پای صندوق های رای در سراسر این مرز و بوم همیشه سرسبز، مظهر مشارکت واقعی مردم در تعیین سرنوشت خود و تجلی اقتدار ملی و وحدت و یکپارچگی ملت ایران بود.

حضور پرشور مردم ولایتمدار گیلان از ساعات اولیه صبح امروز در پای صندوق ‌های رأی‌ گیری نوید انتخاباتی پرشور و هیجان ‌انگیز را می ‌دهد.

بنا‌بر اعلام ستاد انتخابات استان گیلان دوهزار و 431 شعبه اخذ رای شامل دو هزار و 59 شعبه ثابت و 372 شعبه سیار است همچنین از این تعداد 818 شعبه شهری و یک هزار و 613 شعبه روستایی است.

فعالیت‌ ستاد انتخابات استان گیلان نیز از ساعات اولیه بامداد امروز آغاز شده و گزارش لحظه به لحظه شهرستانهای استان به این ستاد ارسال می‌شود.

در دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری یک میلیون و 576 هزار و 46 نفر واجد شرایط رای در استان گیلان است که از این تعداد 117 هزار و 23 نفر رای اولی هستند.

بدین ترتیب دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و به نوعی سی امین انتخاب پس از انقلاب اسلامی امروز (22 خرداد ماه) برگزار شد و ایران به حکم خواست مردمش و ئموکراسی مبتنی بر مردمسالاری دینی بار دیگر برای چهار سال رئیس دولتش را خواهد شناخت.

مردم مهمترین نقش را در برگزاری این انتخابات برعهده دارند و آنها با سیر در احوال مملکت و تعمق در برنامه ها و شعارهای نامزدها، با رای خود رئیس جمهور مورد علاقه شان را انتخاب خواهند کرد.

شور و حال مردم برای شرکت در انتخابات تنها از نگاه تنگ نظرانه بدخواهان تکذیب می شود

انتخاباتی که شاید به مذاق بسیاری ازبدخواهان و کژاندیشان خوش نیامده و هر روز در بلندگوهای تبلیغاتی خود با کوبیدن بر طبل تحریم انتخابات و یا انتصابی بودن رئیس جمهور در ایران، سعی در ایجاد بی انگیزگی در میان مردم و فرمالیته نشان دادن انتخابات دارند، غافل از اینکه شور و حالی که این روزها مردم برای شرکت در انتخابات دارند از همه دریچه ها مگر از نگاه تنگ نظرانه و متعصبانه آنان دیده می شود.

مردم ایران نیک می دانند که برای هر تحول و تغییری در بطن جامعه خود، مکانیسمهای تعریف شده ای نیز برایشان مهیاست و انتخابات یکی از همین مکانیسمهاست و هیچگاه این فرصت ارزشمند را که چهار سال یکبار نصیبشان می شود، با بوق و کرنای منفی اغیار از کف نخواهند داد.

در این ارتباط جمعی از مردم در مصاحبه با خبرنگار مهر اظهار داشتند: ملت بزرگوار و فهیم ایران به ویژه گیلانی های شهید پرور یکبار دیگر با حضور گسترده خود در پای صندوقهای رأی جلوه های زیبا و ماندگاری از اراده و عزم استوار خویش برای پاسداری از دستاوردهای انقلاب اسلامی و پشتیبانی از جمهوری اسلامی را به نمایش خواهند گذاشت.

آنان بیان داشتند: مردم با حضور آگاهانه خود در پای صندوقهای رأی مثل گذشته ثابت خواهند کرد که قادرند آنگونه که باید برای خود انتخاب کنند، برگزینند و اجازه ندهند دیگران به جایشان و برایشان تصمیم گیری کنند.

به هر حال واجدان شرایط رأی دادن از ساعات اولیه امروز و حتی ساعتهای قبل از آغاز زمان رأی گیری، مشتاقانه جلوی در شعبه های انتخاباتی به صف ایستاده بودند که این صحنه های جذاب و خروشان باعث تعجب هر بیننده ای می شود.

جوانی به هنگام خروج از یکی از حوزه های رأی گیری به خبرنگار مهر گفت: به عنوان یک جوان ایرانی برای انتخاب رئیس جمهور مورد نظرم پای صندوق رأی آمدم تا در تعیین سرنوشت و آینده خودم سهیم باشم.

علی دوستار افزود: هدف ما انتخاب فردی اصلح است و سعی و تلاش هر فردی نیز باید این باشد که از دیدگاههای خود دفاع کند و به آن رأی دهد.

آنچه که امروز در گوشه گوشه این مرز و بوم و در روز بزرگ انتخابات به راحتی می توان شاهدش بود حضور مردم و بویژه جوانان در پای صندوقهای رأی بود که نشانه صفای دل و باطن پاک آنان بود که با احساس مسئولیت وارد صحنه انتخابات شده بودند تا آینده کشورشان را با انتخاب خود رقم بزنند.

یک شهروند گیلانی نیز که برای رأی دادن به یکی از حوزه های رأی گیری آمده بود، گفت: امروز تمام انسانهای باهوش و باشعور در پای صندوق های رای حاضر خواهند شد و هر کسی که ذره ای درک داشته باشد، موقعیت شناس باشد و به اسلام ایمان واقعی داشته باشد در هر شرایطی به پای صندوق رای خواهد آمد.

یک پسر دوازده ساله هم به خبرنگار مهر گفت: من آمده ام تا شاهد رای دادن بزرگترها باشم و در این حماسه ملی شرکت کنم.

امروز روزی است که مردم ایران مشت محکمی بر دهان دشمنان خود خواهند زد. امروز یکی از باشکوه ترین روزهای تاریخی برای ما ایرانیان است.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.032 seconds.